Τι συμβαίνει όταν η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO απουσιάζει;

Πολλοί επαγγελματίες, έχοντας ως στόχο να επεκτείνουν την επιχείρηση τους και να αποκτούν όλο και περισσότερους πελάτες, επιλέγουν να επενδύσουν στην δημιουργία μιας ιστοσελίδας, μιας “βιτρίνας” της επιχείρησής τους δηλαδή στο διαδίκτυο, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο σε πιθανούς νέους πελάτες. Έτσι, με την κατασκευή μιας “όμορφης” και λειτουργικής ιστοσελίδας θεωρούν πως το πελατειακό κοινό θα αρχίσει να μεγαλώνει μέρα με την μέρα, χωρίς να έχει επέλθει οποιουδήποτε είδους βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO.
Ωστόσο, παρόλο που η δημιουργία ιστοσελίδας είναι σίγουρα ένα σημαντικό βήμα για κάθε επιχείρηση, είναι άραγε αρκετό ώστε να προσελκύσει τους χρήστες του διαδικτύου να επισκεφτούν τον ιστότοπό της; Η απάντηση είναι όχι, καθώς σε ένα χώρο με πολλούς ιστότοπους που όλοι έχουν τον ίδιο στόχο, δηλαδή να τραβήξουν το ενδιαφέρων των χρηστών και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος.
Σε αυτό ακριβώς το σημείο έρχεται το SEO, δηλαδή μια σειρά από πρακτικές και βήματα που οδηγούν την ιστοσελίδα σου ψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, ώστε να “σώσει την κατάσταση”. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα, οταν το SEO απουσιάζει από μια ιστοσελίδα;
Τι είναι το SEO και γιατί έχει τόση σημασία;
Συχνά πολλοι άνθρωποι ακούν την λέξη SEO κυρίως στο εργασιακο τους περιβαλλον. Τι είναι όμως το SEO; Το SEO λοιπόν, είναι όλα τα βήματα και οι τεχνικές που ακολουθούνται με στόχο την βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας ώστε να εμφανίζεται ψηλότερα στις αναζητήσεις των μηχανών αναζήτησης, όπως η Google. Συνήθως, η μηχανή αναζήτηση στην οποία θέλουμε να ανέβει η ιστοσελίδα μας είναι η Google, μιάς και αποτελεί την πιο δημοφιλή και διαδεδομένη μηχανή αναζήτησης.
Όταν μια ιστοσελίδα είναι σωστά βελτιστοποιημένη για SEO, έχει περισσότερες πιθανότητες να εμφανίζεται συχνότερα στις αναζητήσεις που σχετίζονται με το περιεχόμενό της. Έτσι, προσελκύει μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών με οργανικό τρόπο, χωρίς να απαιτείται συνεχής επένδυση σε πληρωμένες διαφημίσεις όπως τα Google Ads.
Αντίθετα, όταν λείπει η σωστή βελτιστοποίηση ιστοσελίδας, η απόδοση της μειώνεται σημαντικά. Το αποτέλεσμα είναι η ιστοσελίδα να μην εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης και να χάνει πολύτιμους επισκέπτες — μια κατάσταση που συχνά είναι δύσκολο να αντιστραφεί χωρίς στοχευμένες και επαγγελματικές SEO ενέργειες.
Πάμε να δούμε όμως αναλυτικά τι μπορεί να συμβεί όταν η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO απουσιάζει.
Επιπτώσεις από την έλλειψη SEO
Ας δούμε λοιπόν τι πραγματικά συμβαίνει όταν δεν κάνεις SEO στην ιστοσελίδα σου και γιατί αυτό μπορεί να κοστίσει πολύ περισσότερο απ’ όσο νομίζεις.
- Η οργανική επισκεψιμότητα πέφτει στο μηδέν
Ένας είναι ο βασικός λόγος που κατασκευάζεται μία ιστοσελίδα, για να αυξήσει η επιχείρηση τους πελάτες, οπότε κατά συνέπεια και τις πωλήσεις. Αν όμως η ιστοσελίδα σου βρίσκεται χαμηλά στις αναζητησεις, είναι λογικό και επόμενο η επισκεψιμότητα να ειναι αρκετα χαμηλή, δηλαδή να μην μπαίνουν στην ιστοσελίδα σου οι χρήστες.
Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO, είναι αυτή που ανεβάζει την επισκεψιμότητα στο site σου και μάλιστα χωρίς κόστος. Η έλλειψη SEO κανει μια ιστοσελίδα να εξαρτάται αποκλειστικά από:
- direct επισκέπτες-πελάτες που ήδη σε γνωρίζουν, αρα δεν διευρύνεται το κοινό σου
- πληρωμένες διαφημίσεις (Google Ads, Meta) ώστε να ανέβει πιο ψηλά στις αναζητήσεις. Φυσικά, μόλις σταματήσουν οι διαφημίσεις, η επισκεψιμότητα εξαφανίζεται.
Μελέτες δείχνουν ότι το 90% των χρηστών δεν φτάνει ποτέ στη 2η σελίδα της Google, πράγμα που σημαίνει ότι οι ιστοσελιδες που βρισκονται μετά την δεύτερη σελίδα, δύσκολα θα αποκτήσουν επισκέπτες μιας και οι χρήστες θα έχουν ήδη επιλέξει κάποια από τις πρώτες ιστοσελίδες. Είναι φυσικό και επόμενο, αν η ιστοσελίδα σου δεν κατέχει κάποια από τις υψηλότερες θέσεις, τότε κάποιοι από τους ανταγωνιστές σου εχει καταφέρει να εδραιωθεί στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων της Google και απολαμβάνουν τα προνόμια που αυτές προσφέρουν. Ποια είναι αυτα; Ας ξεκινησουμε απο το βασικό, που δεν ειναι άλλο από την υψηλή επισκεψιμότητα. Και ως συνεπεια της υψηλής αυτής επισκεψιμότητας, καταφέρνουν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού, γιατί «όποιος είναι πρώτος στη Google, φαίνεται αξιόπιστος».
Το SEO δεν σημαίνει μόνο keywords και meta descriptions. Το SEO σημαίνει επίσης εύκολη και “καθαρή” πλοήγηση, δηλαδή ο χρήστης να μπορεί να περιηγηθεί μέσα στην ιστοσελίδα χωρίς δυσκολίες. Επίσης, πολύ σημαντική ειναι και σωστή ιεραρχία περιεχομένου, δηλαδή το περιεχόμενο να εχει γραφτεί και να έχει τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο στην ιστοσελίδα, ώστε ο χρήστης να μπορεί εύκολα να εντοπίσει αυτό που ψάχνει “περνώντας” από την μια σελίδα στην άλλη φυσικά, χωρις να χρειαζεται να κοπιάζει ωστε να εντοπίσει την πληροφορία που ψάχνει μεσα σε μια ιστοσελίδα. Κατά κανόνα, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων θα οδηγεί σε ενα User Friendly περιβάλλον, κανοντας τους χρήστες να ξαναεπιλέξουν το site λογω της ευχρηστίας του.
Η βελτιστοποίηση SEO λοιπόν, όταν απουσιάζει από μια ιστοσελίδα, πιθανότατα να έχει ως αποτέλεσμα η ιστοσελίδα να μπερδεύει τους χρήστες οι οποιοι θα “χάνονται” μεσα σε περιεχόμενο χωρίς συνοχή, και θα τους κάνει να μην επιστρέφουν, μιας και η εμπειρία τους δεν ήταν και τόσο ευχάριστη. Και τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι η Google αντιλαμβάνεται ότι ο χρήστης δεν ευχαριστημένος από τη εμπειρία του στην ιστοσελίδα σου με αποτέλεσμα να την ρίχνει ακόμα πιο χαμηλότερα.
- Δεν εμφανίζεσαι σε τοπικές αναζητήσεις (Local SEO)
Ενα αρκετά σημαντικό κομμάτι του SEO σε περίπτωση που η επιχείρησή σου διατηρεί φυσικό κατάστημα (καφέ, συνεργείο, ξενοδοχείο κ.λπ.), είναι το Local SEO. Τι είναι το Local SEO όμως; Είναι η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων εστιαζοντας στην τοποθεσία σου, και το τοπικό κοινό ενισχύοντας με αυτο τον τρόπο την online παρουσία σου στην περιοχή σου, ώστε να εμφανίζεται ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google για τοπικές αναζητήσεις.
Αν λοιπόν δεν εχεις μεριμνήσει για την ανάδειξή σου στις τοπικές αναζητήσεις, οι χρήστες που ψάχνουν κάτι κοντά τους δεν θα σε εντοπιζουν στα πρώτα αποτελέσματα. Επομένως, δεν εμφανίζεσαι στους χάρτες Google και οι πελάτες δεν σε βρίσκουν όταν ψάχνουν “κοντά μου”. Αυτό μπορεί να έχει μεγάλες επιπτώσεις στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου και κατ’ επέκταση στο εύρος τον πελατών σου, ειδικά όταν το είδος της επιχείρησης που διατηρείς οφελειταικατα κοιριολόγο απο τους τοπικούς πελάτες.
- Η Google δεν καταλαβαίνει ποιός είσαι και τι προσφέρεις
Αυτή είναι και η μεγαλύτερη επίπτωση που μπορεί να έχει μια επιχείρηση που διατηρεί ιστοσελίδα στην Google. Χωρίς SEO, η ιστοσελίδα σου είναι απλώς ένα σύνολο σελίδων χωρίς σαφή σήματα προς τη Google. Μια μηχανή αναζήτησης δεν “ξερει” από μόνη της με ποια θεματα σχετίζεται η ιστοσελίδα σου, προϊόντα ή υπηρεσίες προσφέρει, σε ποιά περιοχή δραστηριοποιείσαι και ποιο είναι το target group σου ώστε να το καθοδηγήσει προς τα εσένα. Επομένως, χρειάζεται «σήματα» — σωστά keywords, meta tags, δομή περιεχομένου και backlinks — για να σε κατατάξει. Αν αυτά λείπουν, δεν έχει σαφές πλαίσιο για το τι αφορά η σελίδα σου.
Και ποιά είναι τα αποτελέσματα; Εμφανίζεσαι ελάχιστα ή καθόλου στα αποτελέσματα αναζήτησης, ακόμα κι αν το περιεχόμενό σου είναι ποιοτικό ή ακόμα και σε άσχετες αναζητήσεις, καθώς δεν έχει “διαβάσει” σωστά το περιεχομενο σου με αποτελεσμα να μην εχει καταλάβει καν το είδος της επιχείρησής σου.
Είναι τελικά απαραίτητο το SEO για μια ιστοσελίδα;
Αναμφισβήτητα, το SEO και η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας είναι το κομμάτι που θα δώσει σημασία στην αξιοποίηση της ιστοσελίδας σου στην Google. Αν παρομοιάσουμε μια ιστοσελιδα ως ένα “φυσικό΄καταστημα, θα έλεγε κανείς πως μια ιστοσελίδα χωρις SEO είναι σαν ένα όμορφο και καλαίσθητο κατάστημα σε έναν απομονωμένο δρόμο από τον οποιο δεν περνάει κανένας πελάτης. ‘Οσο και να το αλλαξεις, να το ανακαινίσεις ή και να το εκσυγχρωνίσεις, αν δεν υπαρχει κανενας πελατης για να το δει, ποιο το νοημα;
Συνοψίζοντας, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO είναι το κλειδί για να ξεχωρίσει η ιστοσελίδα σας στον ανταγωνιστικό χώρο των μηχανών αναζήτησης και να οδηγήσει την επιχείρησή σας στην επιτυχία. Με το SEO, δείχνεις στην Google ποιος είσαι και για ποιο λόγο η ιστοσελίδα σου ειναι ιδανική για τους χρηστες της, ώστε να τους οδηγήσει σε αυτή.